مسیر ایلام-ملکشاهی- مهران برای اربعین ایمن سازی می شود

مسیر ایلام-ملکشاهی- مهران برای اربعین ایمن سازی می شود

ایلام۲۴ : سعید هُژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در بازدید از مسیر ایلام – ملکشاهی- مهران و بررسی ظرفیت اسکان زوار در شهرستان ملکشاهی اظهار کرد: اقدامات خوبی در سه راهی ملکشاهی- ایلام- بدره انجام شده و انتظار می‌رود لاین غربی این پروژه تا اربعین امسال به صورت اضطراری زیر بار ترافیک قرار

ایلام۲۴ : سعید هُژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در بازدید از مسیر ایلام – ملکشاهی- مهران و بررسی ظرفیت اسکان زوار در شهرستان ملکشاهی اظهار کرد: اقدامات خوبی در سه راهی ملکشاهی- ایلام- بدره انجام شده و انتظار می‌رود لاین غربی این پروژه تا اربعین امسال به صورت اضطراری زیر بار ترافیک قرار بگیرد.

وی، برخی از پیچ‌های محور محدوده درگناو را نیازمند آشکارسازی، آرامسازی و افزایش تل های خاکی دانست و گفت: علاوه بر خط کشی مسیر و نصب علائم راهنمایی و رانندگی، پوشش پلیس راه در این مسیر باید در ایام اربعین بسیار پررنگ باشد تا رانندگان با احتیاط کافی از این مسیر تردد کنند.

معاون استاندار ایلام همچنین در جمع تعدادی از معتمدین شهرستان ملکشاهی بیان کرد: بُعد مسافتی کوتاه این محور تا مرز مهران سبب شده تا به عنوان مسیر دوم اربعین در استان مطرح و در ایام اربعین پذیرای مهمانان زیادی باشد.

هژبری، اولویت اصلی معاونت عمرانی استانداری را پیگیری مسائل و مشکلات حوزه راه در استان عنوان کرد و گفت: استان ایلام در حوزه زیرساخت نارسایی‌های زیادی دارد و عمده ترین مسئله در این خصوص حوزه راه است که تقریباً تمام شهرستان‌های استان نیازمند توجه ویژه در این زمینه هستند.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه وجدان‌های بیدار با اندکی رصد خواهند دید که اقدامات ارزشمندی در محورهای مواصلاتی استان در حال انجام است، تصریح کرد: در مسیر ملکشاهی اقدامات خوبی در حال انجام است اما با این وجود، نیازمند توجه ویژه است.

وی، انجام اقدامات استاندارد در حوزه راه را زمان بر و نیازمند اعتبارات ویژه دانست و ادامه داد: با توجه به توپوگرافی خاص شهرستان ملکشاهی، عملیات راهسازی در آن بسیار پر هزینه و نیازمند اعتبارات ملی است اما با این وجود بخش قابل توجهی از مسیر ملکشاهی به ایلام بهسازی و تسطیح شده و در اربعین امسال زیر بار ترافیک می‌رود و بخش دیگری نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

هژبری، یک از موانع پیش روی اجرای پروژه‌های عمرانی را وجود معارضان محلی عنوان کرد و گفت: برای رفع مشکلات حوزه تملک زمین نیازمند همراهی و همکاری مصلحانه ریش سفیدان و معتمدان هستیم تا پروژه‌های عمرانی خصوصاً در حوزه راه با توقف مواجه نشود.

ساماندهی مکان‌های اسکان زوار در شهرستان ملکشاهی

معاون عمرانی استاندار ایلام در بازدید از جایگاه سوخت سی ان جی ورودی شهر ارکواز گفت: امیدواریم مشکلات این جایگاه تا پیش از اربعین رفع شود تا مورد استفاده مردم این شهرستان و زوار قرار بگیرد.

وی در بازدید از محل‌های اسکان زوار در شهرستان ملکشاهی اظهار کرد: برای هر کدام از شهرستان‌های مسیر تردد زوار، برخی اماکن ورزشی، آموزشی و مذهبی در نظر گرفته شده است و در ملکشاهی نیز دو سالن ورزشی و یک مدرسه پیشبینی شده است و در صورت نیاز اط ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها نیز استفاده خواهد شد.

وی، تجهیز این اماکن جانمایی شده به وسایل سرمایشی و سرویس بهداشتی را دارای اهمیت فراوان دانست و ادامه داد: همچنین دو موکب اصلی در مرکز فنی و حرفه‌ای شهر ارکواز و روستای گنبد پیرمحمد دایر خواهد شد.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه با اضافه کردن ۸ چشمه سرویس بهداشتی سیار به مرکز فنی و حرفه‌ای تعداد این سرویس‌ها به ۱۵ چشمه افزایش خواهد یافت، افزود: کار ساخت نمازخانه بین راهی در پارک شهدای ملکشاهی با پیشرفت مناسبی در حال انجام است و هم اکنون ۱۵ چشمه سرویس بهداشتی در این پارک وجود دارد و تا اربعین امسال ۶ چشمه‌ی دائمی به آنها اضافه خواهد شد.

هژبری در بازدید از سالن‌های ورزشی شهید آوینی و نشاط شهر ارکواز، بر تامین سیستم سرمایشی این اماکن ورزشی توسط ورزش و جوانان تاکید کرد و گفت: این اماکن ورزشی در فرصت باقیمانده تا اربعین باید مهیای اسکان زوار باشند.

وی در جریان بازدید از واریانت محدوده روستای پل شکسته با بیان ایکه این پروژه به طول ۳ کیلومتر در حال اجرا است، تاکید کرد: این پروژه در مسیر ملکشاهی به مهران نقش بسزایی در روان سازی ترافیک مسیر خواهد داشت که نیازمند آرامسازی، آشکارسازی، نصب علائم هشدار دهنده، انتقال ترانشه ها و افزایش تل خاکی در حاشیه مسیر است.

معاون استاندار ایلام همچنین خواستار ایمن سازی پیچ ابتدای مسیر روستای اویان شد و تاکید کرد: ایمن سازی مسیر، حذف نقطه حادثه خیز و نصب نیوجرسی و تابلو هشدار دهنده در حدفاصل روستاهای چم اناز و ملک آباد ضروری است.

ایمن سازی نقاط حادثه خیز مسیر ترشابه

وی در بازدید از محل ایجاد موکب روستای پیرمحمد گفت: پاکسازی نخاله‌های محل ایجاد این موکب و حفظ حریم راه در کنار استفاده از حیاط مدارس به عنوان پارکینگ خودروها از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

هژبری با تاکید بر خاکریزی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز مسیر ترشابه گفت: نصب نیوجرسی و علائم راهنمایی و رانندگی در این مسیر ازمواردی است که راهداری ایلام باید تا پیش از اربعین انجام دهد.

وی، نصب شبرنگ بر روی سازه پل روستای بانرحمان را ضروری دانست و ادامه داد: نصب تابلو علائم و جانمایی استوانه‌های پلاستیکی رنگی در ورودی‌های این پل فلزی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار ایلام در بازدید از فرودگاه نظامی مهران خواستار بررسی فنی افزایش طول باند آن شد و گفت: این فرودگاه ممکن است در ایام اربعین مورد استفاده اضطراری قرار بگیرد.

هژبری در بازدید از پل صلواتی با بیان اینکه با احداث این پل بخش زیادی از گره ترافیکی مسیر ایلام- مهران مرتفع می‌شود، تصریح کرد: آرماتوربندی این پروژه به اتمام رسیده، مراحل بتن ریزی و قرار گرفتن قالب‌های بتونی بر روی آن تا پیش از اربعین به اتمام می‌رسد و پس از آن عرشه پل که آماده است، بر روی آن نصب می‌شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار