کد خبر : 942
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 7:34

اجرای کمربند سبز مرزی در مسیر اربعین مرز مهران

اجرای کمربند سبز مرزی در مسیر اربعین مرز مهران

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در آیین کاشت نهال در ورودی فرودگاه شهدای ایلام گفت: در این کمربند سبز طولی از درختان مثمر و زینتی استفاده می‌شود.   وی افزود: هفته منابع طبیعی و نهال کاری یک فرصت برای مسوولان و طبیعت دوستان برای ایجاد و افزایش سرانه فضای سبز استان است.   وی گفت:

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در آیین کاشت نهال در ورودی فرودگاه شهدای ایلام گفت: در این کمربند سبز طولی از درختان مثمر و زینتی استفاده می‌شود.

 

وی افزود: هفته منابع طبیعی و نهال کاری یک فرصت برای مسوولان و طبیعت دوستان برای ایجاد و افزایش سرانه فضای سبز استان است.

 

وی گفت: این هفته فرصتی مناسب برای ایجاد یک کمربند سبز در تمام نقاط از جمله مسکونی، معابر عمومی و عرصه‌های طبیعی است.

 

وی مطرح کرد: ایلام دارای درختان جنگلی ناحیه رویشی زاگرسی است که این پوشش غنی جنگلی و هفته نهالکاری یادآور طبیعت دوستی، احیا و توسعه جنگل‌ها توسط عامه مردم و انجمن‌های مردم نهاد است.

 

وی بیان کرد: نقش انجمن‌های مردم نهاد و طبیعت دوستان برای ایجاد فضایی سبز و نشاط آور در استان غیر قابل انکار است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام نیز گفت: از آغاز هفته منابع طبیعی و نهال کاری تا تعطیلات نوروزی ۹۰۰ هزار اصله نهال توسط دستکاه‌های دولتی، غیر دولتی، انجمن‌های مردم نهاد زیست محیطی و عامه مردم در نقاط مختلف کاشته خواهد شد.

 

ابراهیم پیرزادیان افزود: در راستای تقویت ارزش‌های اجتماعی و روحیه نشاط آفرینی، به کاشت و احیای فضای سبز اقدام می‌شود.

 

وی ادامه داد: سرانه جنگل در ایلام یک هکتار و بیشتر از میانگین کشوری است که این امر نشان دهنده مشارکت مردم در حراست و حفاظت از عرصه‌های جنگلی است.

 

سه اصله نهال زیتون به نیابت از سه هزار شهید استان ایلام در ورودی فرودگاه شهدای ایلام غرس شد و زنگ آغاز هفته منابع طبیعی و نهال کاری در مدرسه دکتر حسابی با حضور مسوولان آموزش و پرورش و منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام به صدا درآمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار