کد خبر : 981
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401 - 19:17

قطعه اول اتصال ایلام به شبکه ریلی کلنگ‌زنی شد

قطعه اول اتصال ایلام به شبکه ریلی کلنگ‌زنی شد

به گرارش ایلام ۲۴ ، «حسن بهرام‌نیا» ،استاندار ایلام در این مراسم با تاکید بر اهمیت این پروژه مهم به عنوان مطالبه بحق مردم، تصریح نمود: امید است با تخصیص اعتبارات مناسبت به زودی شاهد افتتاح راه آهن ایلام و اتصال آن به شبکه ریلی کشور باشیم. خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت:

به گرارش ایلام ۲۴ ، «حسن بهرام‌نیا» ،استاندار ایلام در این مراسم با تاکید بر اهمیت این پروژه مهم به عنوان مطالبه بحق مردم، تصریح نمود: امید است با تخصیص اعتبارات مناسبت به زودی شاهد افتتاح راه آهن ایلام و اتصال آن به شبکه ریلی کشور باشیم.

خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: برنامه ریزی ملی برای برای اربعین و مسیرهای مواصلاتی در مسیر اربعین در استان های منتهی به مرزها لازم است.

وی با بیان اینکه با اعتبارات استانی نمی شود شاهد تحول خوبی در عرصه راهسازی در استان های حوزه اربعین باشیم، افزود: مطالبه مردم به حق است و با پیگیری های استاندار ایلام و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۶۴۰ میلیارد تومان برای راه آهن ایلام اختصاص یافته است و دو پیمانکار برای آغاز ۱۷ کیلومتر در ایلام پای کار هستند.

علی‌اکبر بسطامی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با رهبری اشاره و اظهار کرد: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اصلاح ساختار بودجه بود و بر این موضوع نیز تاکید داشتند که در مجلس یازدهم اصلاح ساختار نظام بودجه تصویب شد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توزیع بودجه بر اساس ضریب محرومیت اظهار داشت: چنانچه طبق فرمایش معظم‌له، ضریب محرومیت در توزیع بودجه میان استان‌ها لحاظ شود، بسیاری از مشکلات استان‌های کمتر توسعه یافته نظیر ایلام رفع خواهد شد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: جمعیت، مساحت و ضریب محرومیت سه فاکتور مهم در  توزیع اعتبارات استانی بوده که از بین این سه مهم عادلانه ترین شاخصه “ضریب محرومیت” است که باید در توزیع و تزریق بودجه‌ برای ضریب محرومیت استان‌ها سهم اعتباری بیشتری لحاظ شود.

بسطامی اتصال ایلام به راه ریلی را منفعتی برای تمام مردم کشور خواند و تصریح کرد: ایلام شاهراه اربعین است و با اتصال استان به راه ریلی بسیاری از مشکلات زائرین عتبات عالیات مرتفع خواهد شد.

وی افزود: استان ایلام با وجود برخورداری از منابع و مواهب خدادادی بیشمار، جزو استان‌های کمتر توسعه کشور محسوب می‌شود و اتصال به راه ریلی در استانی که به استناد اسناد بالادستی از ضروریات استان‌های نفت و گاز خیز است تا کنون اجرایی نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تعامل و اراده‌ای که در سطح مدیریت ارشد استان، مجمع نمایندگان و مسئولان کشوری وجود دارد، امیدواریم به زودی شاهد اتصال استان ایلام به راه ریلی باشیم و دغدغه و مطالبه دیرینه مردم این دیار محقق شود.// پایان پیام/ م. صفرپور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار