کد خبر : 954
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402 - 16:20

افتتاح اولین کتابخانه سیار در ایلام

افتتاح اولین کتابخانه سیار در ایلام

به گزارش پایگاه خبری ایلام۲۴ ؛ سمیه حیدری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: اولین کتابخانه سیار استان ایلام با هدف ارائه خدمات فرهنگی در روستاها با حضور جمعی از مسئولان استانی روز شنبه بیست و ششم فروردین ماه ۱۴۰۲ افتتاح می شود. وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، کتابخانه سیار

به گزارش پایگاه خبری ایلام۲۴ ؛ سمیه حیدری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت:

اولین کتابخانه سیار استان ایلام با هدف ارائه خدمات فرهنگی در روستاها با حضور جمعی از مسئولان استانی روز شنبه بیست و ششم فروردین ماه ۱۴۰۲ افتتاح می شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، کتابخانه سیار «قاصدک مهربانی» در ۶ روستای شهر ایلام خدمت رسانی می‌کند. در مرحله اول روستاهای هفت چشمه، بانقلان، چشمه کبود، پاکل گراب و شهرک های هجرت و شهید کشوری، از توابع شهرستان ایلام انتخاب شده‌اند و تمامی برنامه‌های فرهنگی که در سطح کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود در کتابخانه سیار هم برگزار خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: تجهیزات این کتابخانه اعم از قفسه کتاب، منابع و تجهیزات الکترونیکی توسط نهاد کتابخانه های عمومی استان آماده سازی و تجهیز شده همچنین حدود ۸۰۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف در کتابخانه سیار قاصدک مهربانی وجود دارد که ۷۰ درصد از این کتاب ها مربوط به بخش کودک و نوجوان است که امیدواریم اهالی روستا با استقبال از خدمات کتابخانه، باعث دلگرمی همکاران کتابدار ما شوند.

حیدری یادآور شد: دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار که در مناطق حاشیه نشین این استان سکونت دارند به کتابخانه عمومی دسترسی ندارد و از دریافت اینگونه خدمات محروم هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم استقبال کودکان و نوجوانان از کتابخانه سیار بسیار مناسب باشد و باید از این فرصت برای نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقا فرهنگ عمومی جامعه بهره مند شویم.

وی بیان داشت: تا قبل از این در سطح استان هیچ‌ کتابخانه سیاری وجود نداشت اما با توجه به جلساتی که با سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام برگزارشد، یک دستگاه خودرو جهت خدمات به مناطق محروم در اختیار امور کتابخانه‌ها قرارداده‌شده تا به مناطق مختلف شهر ایلام و روستاهای اطراف آن ارائه خدمات انجام شود که از طرف جامعه فرهنگی و کتاب دوست استان از حمایت های بی دریغ سردار شاکرمی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی طبق تعریف سازمان‌های بین المللی و ادبیات علمی، کتابخانه‌هایی هستند که با هدف دسترسی و استفاده عموم مردم از آن‌ها ساخته می‌شوند. اما به دلایل مختلفی امکان ساخت کتابخانه در همه محل‌ها و محله‌ها ممکن است وجود نداشته باشد و حتی ممکن است، برخی از محل‌ها به‌صورت فصلی، موسمی یا به شکل‌های گوناگون مورد استفاده اهالی قرار بگیرد. لذا به جای ساخت کتابخانه ثابت، در این‌گونه موارد، از کتابخانه‌های سیار استفاده می شود./پایان پیام . م.صفرپور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار