کد خبر : 810
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 تیر 1399 - 5:32

افزایش سه برابری تعداد مبتلایان به کرونا در تیرماه

افزایش سه برابری تعداد مبتلایان به کرونا در تیرماه

به گزارش ایلام24، بیست و نهمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در سالن اجتماعات استانداری ایلام برگزار شد. در ابتدای این جلسه کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های شبانه روزی مجموعه مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام و همکاری و همراهی شایسته مسئولان استانی با دانشگاه گفت:نزدیک

به گزارش ایلام24، بیست و نهمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در سالن اجتماعات استانداری ایلام برگزار شد.

در ابتدای این جلسه کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های شبانه روزی مجموعه مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام و همکاری و همراهی شایسته مسئولان استانی با دانشگاه گفت:نزدیک به ۱۳ میلیون در دنیا گرفتار بیماری کرونا شده اند که حدود ۵۶۸ هزار نفر از این افراد به واسطه ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

او اظهار کرد:بالاترین میزان آمار مبتلایان به بیماری کرونا مربوط به کشور امریکا با جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۳۵۵ هزار نفر مبتلا و ۱۳۷ هزار مورد فوتی در دنیا می‌باشد و کشور برزیل هم با آمار ۱ میلیون و ۸۴۰ هزار نفر مبتلا در جایگاه دوم جهان قرار دارد.

کریمیان عنوان کرد:چیزی که مشهود است، در هر جایی از دنیا که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده بیماری کرونا کنترل گردیده و زمانی هم که این پروتکل‌ها به خوبی رعایت نشده و رعایت آن رو به کاهش نهاده، بیماری هم در مقابل آن افزایش پیدا کرده و شیوع آن بیشتر شده است.

او اضافه کرد:در کشورمان همین اتفاق افتاده و زمانی که نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شد، کنترل بیماری در وضعیت مطلوب و مناسبی بود، اما زمانی که ترس از کرونا برای جامعه عادی شد، آمار در کشورمان افزایش چشمگیری پیدا کرد و به تبع در استان ایلام هم در تیرماه آمار مبتلایان به شدت افزایش محسوسی پیدا کرد.

کریمیان یادآورشد:در مقایسه میزان بروز بیماری در یک میلیون نفر جمعیت؛ استان ایلام با دارا بودن ۷۱۵۰ مورد مبتلا در یک میلیون نفر جمعیت، نسبت به کشور با میزان ۳۰۳۷ نفر در یک میلیون نفر جمعیت آماری بالاتری دارد.

او اعلام کرد:مقایسه کیفیت نمونه گیری در کشور ۱۳ درصد نمونه‌ها مثبت است در حالی که در استان ایلام این رقم ۳۲ درصد می‌باشد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  بیان کرد:وضعیت استان به لحاظ کرونا در تیر ماه نسبت به سایر ماه‌ها افزایش چشمگیری داشته است که تا ۲۲ تیرماه بالغ بر ۵ هزار و ۲۲۹ مورد بیمار مشکوک داشته‌ایم که مورد نمونه گیری قرار گرفته اند و نسبت به ماه خرداد ماه افزایش سه برابری داشته است.

کریمیان افزود:میزان مبتلایان، بستری و فوتی‌های مربوط به بیماری کرونا در استان در ایام تیرماه به شدت افزایش پیدا کرده است. تعداد موارد مثبت ما در تیرماه ۲۴۰۲ مورد بوده در حالی که در تمام ماه‌های شیوع این بیماری ۴۰۷۲ مورد بوده است.

او گفت:همچنین تعداد فوتی‌های مربوط به بیماری کرونا در تیرماه ۴۳ مورد بوده در حالی که این آمار در تمام ماه‌های شیوع بیماری ۱۲۰ نفر بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 13 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار