کد خبر : 732
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تیر 1399 - 6:27

کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم ایلام

کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم ایلام

به گزارش ایلام 24 ، محمد کریمیان  اظهار کرد: افزایش آمار مبتلایان در کشور و استان حاصل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و عادی پنداشتن شرایط است. وی ابراز کرد: مردم باید شرایط فعلی و افزایش شدید آمار مبتلایان و مخاطرات این بیماری را درک کنند و با رعایت مسائل و اصول پیشگیرانه از

به گزارش ایلام 24 ، محمد کریمیان  اظهار کرد: افزایش آمار مبتلایان در کشور و استان حاصل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و عادی پنداشتن شرایط است.

وی ابراز کرد: مردم باید شرایط فعلی و افزایش شدید آمار مبتلایان و مخاطرات این بیماری را درک کنند و با رعایت مسائل و اصول پیشگیرانه از افزایش و شیوع آن جلوگیری کنند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در حال حاضر بیماریابی در سطح جامعه و افزایش موارد نمونه‌گیری از برنامه‌های اصلی و اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی است که امیدواریم این برنامه‌ها در کنار رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم؛ روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا را کنترل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: استان ایلام در محاصره استان‌هایی همچون خوزستان، لرستان و کرمانشاه قرار دارد که ابتلای بیماری در آنان در وضعیت قرمز و هشدار قرار گرفته که می‌طلبد در مناطق مختلف استان خصوصاً حوزه جنوب با اقدامات پیشگیرانه و رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و تصمیم گیری های مناسب برای این وضعیت؛ در راه جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان و قطع زنجیره انتقال آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که در یک ماه اخیر در بیمارستان شهید مصطفی خمینی که مرکز خدمات دهی به بیماران کرونایی است، خوشبختانه هیچکدام از پرسنل و پزشکان مبتلا نشده‌اند، گفت: این امر نشانگر رعایت مسائل و اقدامات پیشگیرانه و استفاده از تجهیزات فردی و بهداشتی از سوی پرسنل و پزشکان این بیمارستان است

وی تصریح کرد: اگر مردم نیز به همین اندازه بیماری را جدی بگیرند و اقدامات پیشگیرانه و فاصله‌گذاری اجتماعی را به درستی رعایت کنند، ان‌شاءالله کاهش آمار مبتلایان و حتی قطع زنجیره انتقال این بیماری دور از دسترس نیست.

وی با بیان اینکه برخی از افراد در سطح جامعه وقتی به بیماری مبتلا می‌شوند متاسفانه از سوی نزدیکان وابستگان به بیمارستان منتقل نمی‌شوند، تصریح کرد: همین امر باعث می‌شود بیماری در بدن این افراد به بالاترین میزان پیشرفت خود برسد و حتی ممکن است به مرگ آنان ختم گردد.

کریمیان ادامه داد: هشدارهایی صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی باید از سوی مردم جدی گرفته شوند و به درستی رعایت شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار