کد خبر : 728
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 خرداد 1399 - 8:03

توقف فعالیت ۱۶۹ واحد گردشگری ایلام به علت کرونا

توقف فعالیت ۱۶۹ واحد گردشگری ایلام به علت کرونا

به گزارش ایلام 24 به نقل از ایرنا ، عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: مجموع خسارت وارد شده به صنعت گردشگری استان۱۶۳ میلیارد ریال است که دولت قصد دارد با مساعدت هایی نظیر معافیت های مالیاتی، عدم پرداخت اجاره بها سه ماه و هزینه آب و برق و پرداخت تسهیلات مناسب خسارت های وارده شده

به گزارش ایلام 24 به نقل از ایرنا ، عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: مجموع خسارت وارد شده به صنعت گردشگری استان۱۶۳ میلیارد ریال است که دولت قصد دارد با مساعدت هایی نظیر معافیت های مالیاتی، عدم پرداخت اجاره بها سه ماه و هزینه آب و برق و پرداخت تسهیلات مناسب خسارت های وارده شده به صنعتگران را تا حدودی جبران کند.

وی یادآور شد: صنعتگرانی که کارت صنعتگری آنها صادر شده است و در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند برابر با اعتباری که از وزارت میراث فرهنگی برای استان در نظر گرفته می‌شود تسهیلات خانگی دریافت می کنند.

۱۲ بنای تاریخی در ایلام مرمت می شود

شنبه زاده اظهار داشت: هم اکنون به طور متناوب عملیات مرمت ۱۲ بنا در استان در حال انجام است و موزه های استان با تزریق اعتبارات از سوی وزارت هر ساله ساماندهی می شوند.

وی افزود: همچنین تاکنون جهت تکمیل هتل پنج ستاره ایلام ۱۲ سرمایه گذار که در تکمیل این پروژه اهتمام داشته اند وارد ایلام شده اما در خصوص واگذاری زمین و سایر موضوعات با مخالفت ها و کارشکنی هایی مواجه شدند.

شنبه زاده در خصوص مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان نیز گفت: گردشگری یک صنعت فرابخشی است و به بخش‌ها، واحدها و سازمان‌های دیگر وابسته است که نیازمند مساعدت و همکاری بیشتر ادارات استان به ویژه ادارت راه و شهرسازی، منابع طبیعی و محیط زیست در حوزه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار داشت: برخی سرمایه گذاران که برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و طبیعت گردی وارد استان می شوند با وجود همکاری و اهتمام مدیران استانی با موانع و ضوابط قانونی مواجه می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار