کد خبر : 717
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 - 16:41

20 کانون فرهنگی هنری مساجد طرح راهکار را در ایلام اجرا می‌کنند

20 کانون فرهنگی هنری مساجد طرح راهکار را در ایلام اجرا می‌کنند

بهگزارش ایلام24 به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی چراغی‌پور»  اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با همکاری موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) 1200 بسته غذایی در قالب اجرای طرح ملی راهکار در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در این استان توزیع می کند. وی با بیان اینکه

بهگزارش ایلام24 به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی چراغی‌پور»  اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با همکاری موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) 1200 بسته غذایی در قالب اجرای طرح ملی راهکار در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در این استان توزیع می کند.

وی با بیان اینکه توزیع این بسته های غذایی در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری و در مناطق مختلف استان ایلام خواهد بود، افزود: توزیع این تعداد بسته های غذایی در راستای اجرای رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار و رمضان با عنوان طرح ملی «راهکار» در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور انجام می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان ایلام یادآور شد: این بسته های مواد غذایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با همکاری کانون های فرهنگی و هنری معین که قبلا اقدام به شناسایی نیازمندان کرده اند، در سطح شهرستان های مختلف استان به صورت رایگان در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع می شود.

چراغی پور با اشاره به اینکه 20 کانون فرهنگی و هنری به صورت معین در سطح شهرستان های مختلف استان در راستای شناسایی نیازمندان هر منطقه و توزیع کمک های جمع آوری شده فعالیت دارند، ابراز کرد: کانون های فرهنگی و هنری معین در هر شهرستان به منظور ایجاد تمرکز، پکپارچه سازی و تاثیر گذاری بیشتر کمک های جمع آوری شده  تعیین شده اند که با استفاده از ظرفیت سایر کانون ها این کمک ها را در بین نیازمندان هر منطقه توزیع کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان ایلام  یادآور شد: طرح ملی راهکار در ایام ماه مبارک رمضان به منظور کمک به خانواده‌های نیازمند و افراد آسیب‌دیده از کرونا در قالب ۲ بسته ‌برنامه و ۴ محور ایمان، همدلی، کار و ایثار با ابتکار ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور  برگزار  می‌شود.

وی گفت: ایجاد و تقویت نهضت خدمت‌رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی و کانون‌های مسجدی با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنای مسجد و سایر تشکل‌های محله به صورت جهادی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در فضای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان، ثبت فعالیت‌های کانون‌های مساجد در حوزه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و در نهایت یکپارچه‌سازی کمک‌های جمع‌آوری‌شده به منظور تاثیرگذاری بیشتر از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان ایلام یادآور شد: در راستای اجرای طرح ملی راهکار و بهره گیری از ظرفیت و توان خیرین، نیکوکاران و دیگر نهاد و موسسه های فرهنگی و خیریه در راستای جمع آوری کمک های مردمی و کمک به نیازمندان، با همکاری موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) شهر قم برنامه هایی از این قبیل در سطح استان اجرا می شود.

چراغی پور با بیان اینکه اجرای طرح ملی راهکار در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد گام بلندی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، در کمک به آسیب دیدگان از کرونا است، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در عرصه های مختلف از جمله ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، اطلاع رسانی در فضای مجازی، ساخت و تولید ماسک و توزیع اقلام بهداشتی همت والای خود را امر مبارزه با کرونا به خوبی نشان داده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار