کد خبر : 643
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 - 19:25

لزوم استفاده از دیپلماسی محیط زیستی برای حل مشکل گرد و غبار در منطقه

لزوم استفاده از دیپلماسی محیط زیستی برای حل مشکل گرد و غبار در منطقه

به گزارش ایلام24، سارا فلاحی صبح امروز شنبه در دیدار با مسئولان محیط زیست استان ایلام اظهار کرد: گرد و غبار یکی از مهمترین معضلات زیستی محیطی در کشور و استان ایلام است که باید از طریق دیپلماسی محیط زیستی برای حل این مشکل اقدام کرد. وی با اشاره به اینکه مشکلات متعدد گرد و

به گزارش ایلام24، سارا فلاحی صبح امروز شنبه در دیدار با مسئولان محیط زیست استان ایلام اظهار کرد: گرد و غبار یکی از مهمترین معضلات زیستی محیطی در کشور و استان ایلام است که باید از طریق دیپلماسی محیط زیستی برای حل این مشکل اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات متعدد گرد و غبار که برای سلامتی مردم استان ایلام خطر ایجاد می کند، افزود: بیشتر منشاء گرد و غبار در استان ایلام از کشورهای عراق، سوریه و عربستان است.

فلاحی با بیان اینکه مسائل محیط زیستی مثل آلودگی صنایع بزرگ، آتش سوزی های جنگل و…مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: باید امکانات بیشتری برای مقابله آتش سوزی در استان های حوزه زاگرس مثل ایلام اختصاص داده شود.

وی با اشاره به قدمت درختان بلوط در استان ایلام، افزود: جنگل و بلوط برای ما نماد است، بلوطستان های ایلام نماد هویت های تاریخی ما است، مردم ایلام با بلوطستان‌ها اشتراک دارند و سکوت و مقاومت در برابر ناملایمت از وجوه این اشترک است.

نماینده مردم ایلام تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف نمایندگان بحث نظارت بر اجرای قوانین است که این مسئله در این دوره بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد چراکه به اندازه کافی قوانین در کشور وجود دارد.

وی افزود: در این همین سازمان محیط زیست، محیط بانان با حداقل دریافتی کار می کنند و به معیشت آنان توجه نمی شود، در حالی که محیط بانان بیشترین زحمات را برای حفاظت از عرصه های محیط زیست می کشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار